nieuwe zoekopdracht
[ meld een fout in dit record ]mandje (0): toevoegen | toon Print deze pagina

Bevaarbaarheid van de Boven-Zeeschelde en zuidelijk vak Ringvaart voor klasse Va-schepen: deelrapport 24. Syntheserapport 1D en 2D
Maximova, T.; Vanlede, J.; Coen, L.; Peeters, P.; Eloot, K.; Mostaert, F. (2012). Bevaarbaarheid van de Boven-Zeeschelde en zuidelijk vak Ringvaart voor klasse Va-schepen: deelrapport 24. Syntheserapport 1D en 2D. versie 2.0. WL Rapporten, 840_02. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen. IX, 54 + 2 p. bijl., 6 p. tab., 36 p. fig. pp.
Deel van: WL Rapporten. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen

Trefwoorden
    Hydrodynamica; Numerieke modellen; België, Zeeschelde [Marine Regions]
Author keywords
    Scenario analysis; Scenario analyse

Contactgegevens

Opdrachtgever: Vlaamse overheid; Beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken; Waterwegen en zeekanaal NV; Afdeling Zeeschelde


Auteurs  Top 
  • Maximova, T.
  • Vanlede, J.
  • Coen, L.
  • Peeters, P.
  • Eloot, K.
  • Mostaert, F.

Abstract
    In the framework of the project “840_02: Bevaarbaarheid Boven Zeeschelde en zuidelijk vak Ringvaart voor Va schepen” the accessibility of the Upper Sea Scheldt for ships of category Va is studied. There are some bottlenecks which have to be resolved in order to increase the economic capacity of inland navigation traffic.

    Different scenarios are simulated to study effects of certain changes on the navigability of the Upper Sea Scheldt. These scenarios are analyzed with 1D and 2D numerical models. The analysis is based on the comparison of the calculated high and low water levels as well as tidal volumes.


Alle informatie in het Integrated Marine Information System (IMIS) valt onder het VLIZ Privacy beleid Top | Auteurs 
IMIS is ontwikkeld en wordt gehost door het VLIZ, voor meer informatie contacteer .